emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, april 08, 2008

Mer än lösa planer

Idag fick vi våra flygbiljetter och tågpassen. Äntligen känns det på riktigt! Vi SKA verkligen resa.

Men det är nu det svåra, men roliga, börjar. Planera resrutten. Tokyo, Kyoto och Ishigaki Island är tre spikade platser. Men sen blir det svårare. Försöker luska ut via gudieboken och Internet om vilka städer som är värda en visit. Tycker allt låter likadant och det är svårt att minnas vad det var som lät spännande.

6 Comments:

  • At 12:01 fm, Anonymous Anonym said…

    behöver ni styra upp det då?

    Gör som vi, flyg till Havanna och hem från Buenos Aires, rutten där emellan utstakades på vägen :P

    Ni lär ju få massa tips av folk där...

    Men grattis! jävligt avis. Japan är högt på min priolista...

    /bror

     
  • At 12:31 fm, Blogger Emma said…

    Tack, broder! Känns riktigt spännande.

    Jo, det är klart att det är härligt att kunna ändra rutten efter hand. Så gjorde jag och A-M på vår tågluff i europa. Men tror att det är mycket svårare att hitta boenden i Japan.

    God natt

     
  • At 6:39 em, Blogger Julia & Felix said…

    Boende i Japan är lätt! Finns alltid en turist info på stationen, gå dit de ringer hotell.

    När åker ni? Juuyoh hotel är fint/bra/billigast/trevligast i Tokyo! Kolla juyoh hotel gruppen på fejjan! (jag har gjort loggan)

    Nara är värt ett besök, ligger bredvid kyoto så ni behöver egentligen inte byta hotell... osaka också. de tre är nice. Jag gillade Nagasaki..

     
  • At 6:39 em, Blogger Julia & Felix said…

    beppu är intessant.... har inte varit där men de har varma källor

     
  • At 12:23 em, Blogger Emma said…

    Hej Julia! Vi behöver inget boende i Tokyo för vi ska bo hemma hos en kompis som gör sitt exjobb utanför stan. Tack i alla fall för tipset! Väldigt fin logga du gjort.

    Beppu funderar vi lite på att besöka. Även Nara eftersom vi ska till Kyoto.

    Vi reser 1 maj så det är inte så långt kvar.

    Kram

     
  • At 5:54 em, Blogger anna said…

    Hej Emma,

    Vi åker till Ishigaki om tre veckor men jag har svårt att hitta ett bra boende! Har du några tips?

    //anna

     

Skicka en kommentar

<< Home