emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, mars 24, 2008

Äventyr i skogen

6 kilometer, det blir en lagom runda. Vi valde de vita färgmarkeringarna och började promenera in i skogen vid Hellasgården. Tre stadstjejer som snabbt tjusades av det vita snölandsskapet.

Kort efter att vi passerat min favoritsjö, där jag badar varje sommar, försvann de vita markeringarna. I stället var det bara gröna och blå kvar.

Vi funderade inte så mycket över det. Tillbaka till värmestugan kommer vi väl ändå. Kanske blir det några kilometer till....men sen så ska vi fika i stugan. Äta rågkusar med ägg och kaviar. Och framförallt dricka varm choklad.

Vi knatade alltså på. Efter 1,5 timma mötte vi ett tyskt par och passade på att fråga hur långt det var kvar till Hellasgården. På knagglig engelska berättade de att de inte alls kom därifrån utan från Solsidan i Saltsjöbaden......

Vi gick alltså åt helt fel håll och blev tvungna att vända. Vi som inte hade en aning om att det bara är en skog mellan Älta och Saltsjöbaden. När vi tillslut kom tillbaka upptäckte vi att fiket var stängt och det var bara att åka hem. Jag åkte till föräldrahemmet. Mös framför brasan, målade ägg och åt påskmiddag.

Getost och min gamla historiebok från gymnasiet fick jag med mig hem den här gången.