emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, april 01, 2008

April April

När klockan var halv ett i natt utbrast jag till mina kollegor: "Jaha. Då kan man börja luras nu då".
Det hade blivit första april.

Trots det konstaterandet blev jag mäkta förvånad när jag några minuter senare surfade in på huvudkonkurrentens hemsida och möttes av rubriken: "Hammarbybacken glasas in".

Det var verkligen en bra nyhet hann jag tänka innan jag min kollega påminde mig om vilken dag det hunnit bli.

Har insett att jag är ganska lättlurad med mediernas lurenderier. Minns hur glad jag blev över skämtet om att en strand skulle anläggas mitt i city. Finns ju i Barcelona och hade varit så härligt....

1 Comments:

  • At 6:53 em, Anonymous Anonym said…

    http://www.systembolaget.se/Hem/pa_kryss_med_systembolaget.htm

    http://sl.se/Templates/Article.aspx?id=8460

    är mina favoriter för dagen..

     

Skicka en kommentar

<< Home