emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, april 07, 2008

"Fiskdisken framkallar depression"

Min konsumbutik är verkligen inte mycket att hurra för. Som kund blir man inte inspirerad och hyllorna gapar ofta tomma på vanliga varor. Det jag saknar mest är mörkt färskt bröd. Har börjat gå till bageriet i stället men skulle gärna slippa att handla i två butiker.

Nu visar det sig att vi är många som suckar över utbudet i butiken. På Facebook finns det en grupp, med 49 medlemmar, där folk sprutar ur sig agg mot vår konsum.

Vad var det som saknades när du skulle handla sist? Dela med er av era härliga sammanbrott vid kyldisken/brödhyllan/frysdisken.

Rätt skönt ändå att läsa om mina okända grannars frustration. Kanske kan vi gå samman och förändra....

Såhär skriver en av gruppens medlemmar:

Hela affären andas totalt brist på engagemang, sortimentet är helt oinspirerande och fullkomligt förutsägbart. Själlös planekonomi.Det enda som sticker ut nedåt på en annars jämn urusel nivå är kött och fiskdisken som framkallar depression.