emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, april 11, 2008

Fyndat hos farfar

Farfars hus, där han bott sedan femtiotalet, ska tömmas. Jag var där idag och kollade om något föll mig i smaken. Mycket var utplockat av släkten, mycket var inte min stil. Men några grejer tog jag med mig. Bland annat den här fina servisen. Tack farfar!



När jag och mamma skulle åka därifrån lyckades jag med konststycket att köra in i grannens rabatt/häck. Grannen kollade ut och det hela kändes förstås pinsamt även om grannen inte blev arg. Inombords var jag tillbaka i körskolebilen, från en av mina uppkörningar, då jag körde in i en parkerad bil under ett misslyckat försök att fickparkera. (Min körskolelärare hade skippat den övningen helt) Blev inga skador då heller. Förutom i min självkänsla förstås.