emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, augusti 29, 2007

Ofattbart

Mängder av olycksnotiser fyller tidningarnas spalter varje dag. När jag har jobbat som webbredaktör har de notiserna, tillsammans med dem om brott, gjort det möjligt att uppdatera hemsidan. Det går inte att beröras av alla hemska händelser som inträffar.

Men idag vände det sig i magen på mig när jag läste en notis på unt.se. En av de män som hade omkommit i en båtolycka i går vid Öregrund var en 27-årig medarbetare på tidningen. Jag kände honom inte men vi har träffats och han är vän till andra kolleger. Ofattbart och fruktansvärt sorgligt.