emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, augusti 27, 2007

Årets sommarplåga är Facebook

Bailando, Boten Anna och Hej hej Monika. Varje sommar brukar vi plågas av en viss låt som hörs överallt. Men i år tycker jag inte att det finns någon som fastnat speciellt mycket. Visst, Markoolios "Sommar utan reagge" och Mange Schmidts "Giftigt" har väl få missat men jag tycker ändå inte att någon av dem kan kallas 2007 års sommarplåga.

Nej, det måste helt enkelt vara Facebook som är det fenomen som fångat de flesta i sommar. Plågar särskilt arbetsgivare, som upptäcker att många hänger där i stället för att jobba, och därför blockar sajten.