emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, augusti 09, 2007

Björnpaus

Såg Säkert, Moneybrother och Salem al Fakir på Skansen igår. De två förstnämnda var riktigt bra. Särskilt Moneybrother överraskade och spelade en massa från sin gamla skiva som jag gillar bättre än den svenskspråkiga. Sist jag lyssnade mycket på den skivan var jag i Montreal, jag tror det var 2003. Vi bodde i nedre botten, i ett högt hus, och allra högst upp fanns ett gym där jag brukade cykla några gånger i veckan. Då lyssnade jag mycket på Moneybrother.



Varken jag eller mina jobbarkompisar diggade särskilt hårt när Salem Al Fakir stod på scen. Visst är han begåvad men det är inte min musiksmak. Roligare var det att se de lekfulla björnarna som sprang runt på sitt berg. Riktigt mysigt att promenera runt mellan djuren i skymningen.