emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juli 29, 2007

Herr DN och fru Magasin

Inrikesflyg går snabbt. På en knapp timma lämnade jag semesterskåne, med sovmorgnar och långa frukostar i blomsterträdgården, för Stockholm och nya arbetsveckor. Det bästa med att bara ha haft en veckas semester är att det inte är särskilt svårt att komma tillbaka i jobbtempot igen. Hann aldrig varva ner. Mycket tankar till jobbsökeriet har det också blivit under ledigheten.

Både på planet ner och på planet upp hade jag "sällskap" med Sveriges främsta mediepar. Och då menar jag inte det nyblivna brudparet Schulman. Nej utan herr DN, Torbjörn Larsson, och fru magasin, Amelia Adamo. Var lite sugen på att hinta om att jag ännu är jobblös i höst. Undra om högsta hönsen kan hjälpa en in med en fot?

3 Comments:

  • At 8:59 em, Anonymous Anonym said…

    Såg ditt blogginlägg när det googlades på parksommar..å du skrev att du var så arg för att du inte får se det..har sett det 2 ggr hittils, det är fantastiskt bra!ska även gå på skansen..och för din egen skull missa det inte!och det börjar inte 16, utan 18 är bara insläpp 16. och de första musikuppträdandet börjar 18,45 när säkert! spelar, ville bara vara en snäll främling och säga att missa inte parksommar!Lämnar kommentaren här så du förhoppningvis läser den.

     
  • At 10:08 em, Blogger Emma said…

    Tack snälla främling för informationen och omtanken! Jag har mejlat Luger och frågat om när konserterna börjar men inte fått svar. Nu ska jag verkligen ta mig en ny funderare....

     
  • At 7:24 em, Anonymous Anonym said…

    Hej, fick sms från E som jag vidarebefodrade till dig, fick du det? Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home