emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, november 09, 2008

Första födelsedagen

Firade Rutans 1-årsdag igår. Det känns verkligen som om hon växer medan man tittar på henne.

Coolare tös får man leta efter. Nästan en timma efter att gästerna hade kommit rullade mormor in henne där hon satt i vagnen. Nyvaken men nyfiken tittade hon på alla ungar och vuxna som jublade när hon gjorde entré.

Själv måste jag erkänna att jag är lite ovan vid stojet på ett barnkalas men Rutan minglade vant omkring. Presentpappret var förstås roligare än grejerna i. Speldosan med den lilla veven från mig var nog oftare i hennes mun än utanför.