emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, oktober 26, 2008

Hängde inte med tiden

Missade extratimmen i morse. Glömde ställa om klockan trots att jag sett fram emot sovmorgon. Kvart i fem i morse upptäcker jag detta lilla missöde. Bland alla festprissar, som ranglar hem med fyllematen, lyfter jag på blicken och får se vad klockan på Slussens tunnelbanestation visar.

Det är tidigt att gå upp fem för att jobba. Fyra är förstås otroligt tidigt. När jag nu var på jobbet en hel timma innan passade jag på att inviga gymmet som jag ändå hade tänkt besöka efter arbetsdagen.

Något märkligt var det att kliva in där så tidigt och börja svettas. Kände mig lite som en inbrottstjuv och väntade mig att någon ilsken vakt skulle dyka upp.