emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, oktober 21, 2008

Jeansjakt

Engagerade tre anställda på Stuk idag när jag skulle köpa jeans. Par efter par langade de in till mig i provhytten. "De här då? Är inte de bra?" Men jag kunde bara säga nej. Många av dem fick jag inte ens upp till midjan och de som jag lyckades knäppa gjorde ont.

Är verkligen en pina att prova jeans. Till slut köpte jag ett par för tusen kronor. Det blev de för att de satt ganska bra men kanske också för att göra butiksfolket nöjda.

Men det kändes inte rätt när jag lämnade butiken med brallorna. Jag gick in i butiken tvärs över gatan och provade vidare. Där hittade jag ett par jeans som både var snäll mot min kropp och min plånbok. Och var snygga.