emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, september 07, 2008

Första Kompisloppet genomfört

26 personer var anmälda. Med hällregnet krympte deltagarna i Kompisloppet till 12. Tio sprang, två promenerade och en cyklade. Dessutom fanns fem personer som agerade både funktionärer och hejarklack.

Några meter bort från vår startlinje stod St Eriksloppets funktionärer och vi kunde låna deras bajamajor.

Förra loppet jag sprang var Minimaran 1991. Minns det inte som en skräckupplevelse men det blev ändå inga fler löptävlingar efter det. Men nu är jag redan sugen på att springa igen. Är väldigt peppande och är lättare att öka takten än när man gnetar på själv. Idag har jag träningsvärk på massa konstiga ställen.

En var sin skopokal fick Fredrik och Anna - snabbast i mål. Men nästa gång kanske någon annan hinner före....