emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, oktober 05, 2008

Förändringar

Vardagen vänder snabbt. Har inte bara bytt arbetsplats utan även dygnsrytm och transportmedel.

Borta är de sena nätterna och taxiresorna. Inget mer nervarvande i soffan vid två på natten till Studio Belinda i Tv8.

Nu ringer klockan vid 05 och jag hoppar upp på cykeln i mörkret en halvtimma senare.

Undra när jag kommer få ett 9-5 jobb och om det kommer vara lika underbart som jag föreställer mig.

2 Comments:

  • At 8:46 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag jobbar 9.45 till 16.30. Det du är lika underbart som man föreställer sig!

    Annars är väl 9 till 5 bara en myt? Åttatimmarsdagar blir ju faktiskt 8-5.

     
  • At 4:38 em, Blogger Emma said…

    Ja, du har rätt. Det är en myt. Men att jobba dagtid utan helgarbete borde väl i alla fall existera....(-:

     

Skicka en kommentar

<< Home