emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, oktober 20, 2007

Lynch, vad handlade den om?

Hajar nada. Visste att Lynch nya film Inland Empire skulle vara svår att förstå men trodde i alla fall att jag skulle förstå någonting. Just nu känns det bara som ett enda virrvarr av lösa trådar.

Efter filmen satt jag, J, A och V vid ett bord på Pelikan och försökte förstå vad vi hade sett i tre timmar. Jag hade en kuslig känsla av att vi var kvar i filmen. Den tyska ölhallskänslan passade på något sätt in i det vi hade sett.

Nu ska jag sova för att orka jobba i morgon och sen gå på inflyttningsfest. Hoppas att J kan, tillsammans med IMDB, klura ut vad som egentligen hände i filmen. Just nu kan jag inte säga om den var bra eller inte och än mindre sätta betyg på Filmtipset.