emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, oktober 04, 2007

Åldrande

Svenskan har haft en serie om åldrande som jag slukat med stort intresse. Älskar artiklar om hur människor tänker om sig själva och andra.

Åldrande är ju tydligast vid vissa åldrar. Som när bebisen börjar krypa eller den gamle slutar minnas. I min ålder märks det knappt. Tycker inte att jag förändras så mycket mer än att jag byter frisyr eller köper nya kläder.....fast upptäckte precis att det visst hänt rätt mycket de senaste åren. Kollade igenom fotoalbumet från 2001, när jag och J träffades, och vi såg verkligen yngre ut. Båda var tunnare och såg barnsligare ut i ansiktet.

Hittills har det bara känts bra att bli äldre. Varje ålder har känts lagom. Tänker aldrig att jag skulle vilja vara yngre eller äldre än jag är. Undra om jag någonsin kommer att drabbas av den berömda krisen.