emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, september 14, 2007

Tålig kropp

I helgen kommer mina föräldrar hem från en veckas cyklande i Provence backar. Bland vänner och bekanta är de kända som hurtbullar, och jag imponeras också ofta av deras energi, men idag fick jag lite perspektiv. Intervjuade på telefon min nya kollega Björn Suneson som har sprungit genom tio delstater i USA. 5,3 mil i snitt om dagen har han löpt i 96 dagar och när jag frågar hur han känner sig svarar han att han varken är sliten eller har skador. Han tänkte springa redan ikväll på stranden.....och han är 59 år. Galet hur mycket en kropp kan tåla.