emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, september 29, 2007

Kvalitetstid

Är hos brorsan och beundrar hans nya lägenhet. Väggarna är fulla av hans fina foton, i storformat, och allt är nytt och snyggt. Svart kök, femtiotalsbord och vävd tapetvägg. Kanske blir det lite film snart, om han hittar den viktiga sladden som kommit bort i flytten.

Hela familjen har umgåtts en massa idag. Bowlat och ätit lyxmiddag på Mäster Anders. Har blivit min nya grej, att ge bort upplevelser i present, och det är verkligen schyst. Alla blir så mycket gladare av lite kvalitetstid än en ny pocketbok, skiva eller köksprylar.

I november är det dags för nästa upplevelsepresent. Winnerbäck på Annexet. Blir säkert 15:e gången jag ser honom. Har köpt nya skivan, Daugava, men inte hunnit lyssna så mycket. Men Lasse är alltid Lasse.