emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, oktober 08, 2007

Himmelsk drog

Ah, håller på att lära känna min nya kompis. Efter snart två månader utan egen dator är den nya här. Den känns ännu inte som min. Är nästan tom och känns rätt opersonlig. Måste fylla den med mina bilder, lyckats rädda nästan alla, och välja ut någon bra skrivbordsbild. Så jag känner mig hemma.

Tycker egentligen inte om att jag är så datorberoende. Det första jag gör när jag kommer hem är att klicka igång datorn. Trots att det sista jag gjorde när jag gick från jobbet var att stänga av en annan. Hur trött jag än är måste jag bara kolla. Bloggen, facebook, mejl, tidningar....
Är nog faktiskt lite som en drog. Egentligen finns det ju annat som jag hellre skulle vilja göra.

Just nu vill jag läsa om hur det går för Lisbeth Salander i Stieg Larssons andra bok. "Flickan som lekte med elden." Men först måste jag hämta tvätten.....