emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, oktober 14, 2007

På Tre vänner med vänner

Jobbar ikväll för sjunde dagen i rad men sen är det blankt i kalendern. Pengar saknas för att ha mig kvar. Men jobb finns så inhoppare kan jag nog vara.

I går var det utekväll i mitt förortskvarter. Passade mig perfekt med huvudet tungt och en förkylning på väg. Släpp fångarna loss-festival på Bio Tellus som anordnades av Amnesty och där alla intäkterna går till deras arbete för mänskliga rättigheter. Massa ungt folk, bra band och billigt dricka.

Jag och mina vänner tänkte, som vanligt, fortsätta kvällen på någon av söders barer. Jag var sugen på Morfar Ginko vid Mariatorget. Men hela festivalen planerade att gå till Kransenkrogen Tre vänner så vi hängde på festivalens arrangörer. Ännu mer folk där i alla åldrar och vinet var billigt och ganska gott. När de andra åkte vidare in till stan, när stället stängde, hade jag och J 5 minuters promenad hem. Schyst.