emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juni 22, 2008

Världen utanför burken

När jag tänker på midsommar ser jag blommor, plockmat och massa tid utomhus med vänner. Gärna ett dopp i sjön också. Nu är helgen snart slut och inget av detta har varit verklighet i år.

På midsommarafton jobbade jag 12 timmar, midsommardagen 11. Min övertid får jag tacka Turkiet och Ryssland för som såg till att kvartsfinalerna inte kunde avslutas på ordinarie matchtid. Få se om Spanien eller Italien kan greja det ikväll.

Kändes något surrealistiskt när jag på midsommarafton klev ut på Mästersamuelsgatan strax före 01 och hörde tutande bilar överallt. För mig var ju EM bara i min dator som jag äntligen hade stängt av. Men mitt i Stockholm var det fest. Hela plattan var full av jublande turkar som dansade tillsammans.