emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, maj 29, 2008

Tillbaka i Tokyo

Har lamnat lugnet och varmen pa Ishigaki for ett regnigt myllrande Tokyo. Ar manniskor overallt vilken tid pa dygnet som helst.

Idag blir det mattjakt, spanade in en snygg matta i Osaka, och shopping. Men egentligen far vi inte ner en pinal till i vara fullproppade ryggsackar....

Ar lite skumt att var langa semester snart ar slut. Pa ett satt kanns det som om det har gatt snabbt samtidigt som att vi verkligen har varit med om mycket och sett massa platser. Tre miljonstader, tre olika vandringar i haftig natur, bad pa harliga strander och mott mycket folk.

Imorgon ska vi traffa vara japanska vanner som vi var pa karaoke med forra gangen vi var i Tokyo. Hoppas pa att bli guidad till alla smultronstallen och slippa ta nagra beslut sjalv. Valen ar hela tiden manga i denna metropol.

2 Comments:

  • At 4:51 em, Blogger Unknown said…

    Du och din familj är bjuden på min student, men ingen har osat.. Hoppas ni kommer :)

     
  • At 9:25 em, Blogger Emma said…

    Jag kommer! Blir skoj!

     

Skicka en kommentar

<< Home